torsdag 28 januari 2016

Soffatankar och renovering

Hur ofta köper ni ny soffa...? Inte speciellt ofta tror jag de flesta svarar...
Den ska vara skön, se nåt ut och praktisk...-allt detta har denna 3sits-soffa med tillhörande 2sits vart fast nu är tyget i behov. 
Denna soffgrupp är en Ulfertssoffa med kallskum i kuddarna och rejäl trästomme, vi köpte den för tjugo år sedan, då var den studentgrön med rundade armstöd. För elva år sedan var jag gravid med vår trea, `boade` och klädde om den i detta beige praktiska vällingtyg...

Nu är det slut med välling, för länge sedan och jag längtar efter något som jag aldrig haft (för man ska tänka så praktiskt hela tiden) en VIT soffa... 


MEN, skatteåterbäringen kommer bara en gång om året, (om det kommer nån) och min damp ner i december som det gör för egenföretagare. 

Vi har faktiskt beställt en ny soffa till tv-rummet på övervåningen, behovet är en soffa att krypa upp i, kunna slappa många på en väggyta som är lite drygt 3m. 
För att göra en lång histora kort - besökte stora varuhuset M, velade runt men bestämde oss för en soffa som var med bra rabatt schäslong o divan, plockade till ryggkuddar och nackstöd, betalade....MEN, det blev ju flera kompromisser, och dyr, hm...
En vända till och fann denna (fast spegelvänd) och valde till en fotpall som får tjäna som divan med rörelsefrihet,(eventuellt köpa till möbelklämmor att haka fast under) samt inte lika dyr. Dock ändå med kallskumsfyllning.
Så till mina vita soffdrömmar...Har kikat runt över möjligheten att hänga ett bra sofföverdrag över de beiga sofforna, och dessa hos Ellos  är de bästa att finna. med tanke på vår armstöd funkar nog bara detta första att sno till.




Sedan diverse kuddar, plädar och fällar...jag funderar på att sätta till en butterfly fåtölj för en skön brytning mot soffan men det får bli när saker tar form. 

Just nu är jag i stadiet av att ta hand om träningsvärk i axlar o nacke efter drygt 40kvm takmålning...

Så det går framåt i Norgård, rörigt javisst, och det är något svårt att få till stylade' instabilder...så nu får det bli en beställning av sofföverdrag, med 30% på dyraste varan med erbjudandekod  





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar