måndag 14 september 2015

Besiktigad...

Jag har fyllt fyrtio i år. 
Det låg en kallelse till mammografi i lådan nästintill på födelsedagen. Åkte in till Göteborg och fick dragit skin och hull ända från ryggen för att få in något av det som finns kvar efter tre långa ammningsperioder...check! 
Rygg och höfteländet fick lov att åka på magnetröntgen...2x20minuter fick jag ligga i tunneln...inget fel på diskarna, lite artros...check! 

Bifynd - cysta på äggstocken! Målade HAN på väggen (de säger bara cysta och låter gynekologen komma med domen!) ...lugnlugn 'det har nästan alla, den kan vara borta vid koll'...(barnmorskevän) 
Tid hos gyn idag... Hos doktor Andreas (har någon man studerat mitt underliv innan tro?) Han såg riktigt normal ut, några år äldre än mig (hur kan man vilja bli gynekolog?) bruna fina ögon och skötte sig exemplariskt, tittade knappt ner i Greta utan lät ultraljudet göra jobbet..ingen cancerböld, inte ens en liten vattencysta kvar...check!

Väl inne på vårdcentralen var det lika bra att söka upp vår söta Sandra (släkting) på labb och lämna ett par rör blod för analys av thyrodea och t4, årlig Hypotereoskoll...check! 

Uppsöka läkaren nästa vecka och hoppas jag kan bli fortsatt halvt sjukskriven för rygg och höfteländet...(check?) 

Gött med besiktning ibland, maken vill ha analys på vilka bokstäver i alfabetet jag lider av men det får bli längre fram;) //Ella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar