onsdag 2 september 2015

Trött på ek...

Är man mätt och åter mätt på ek ek ek...? 
Det är iallafall jag - ekstavarna i parketten har gulnat och hela köksmöbeln går i ton...


Har länge tänk att jag vill ha skönare stolar med karm, något mjukt i ryggen och gärna en vilopinne till fötterna.
Så dök det i somras upp ett tillfälle på Facebooks köpasäljsida - 16 karmstolar bortskänkes...Ett snabbt konsultations sms till Lotta och kunde hämta 8 st med fars hjälp, yiiihaa!!


Man fick verkligen anstränga sig för att förstå hur någon kunnat tycka denna kombinationen trä och tyg varit fin...
Började undersöka kostnaden att lämna in på ett måleri för spraymålning 800:- st, och lösa transport till stan fram och tillbaka, sedan kostnaden för tyg... 
Vad går en ikeastol på...? 
I nuläget har vi räkningar från plåtslagaren och elektriker från arbeten på ladan så de ekonomiska prioriteringarna låg ej här...maken tycker ekgruppen fungerar fint...
...jag får väl måla själv, det får gå...

Slipa, grundmåla...
Så jag låna grannens färgpistol att koppla på tryckluft, tur att maken P drivit snickeri i tio års tid, han fick plocka fram kompressorn. Detta var riktigt kul! Körde dock på lite för hårt så kompressorn blev överhettad men då fanns det en till! :)
Hoppas nu detta blir bra när de fått en sprayning till, för ekmöbeln är lagd och tingad på Blocket..Hahahaha!! 
Så det får bli ett annat bord med, igår var jag hos smeden Fredrik och skissade ihop ett underrede...
Hoppas nu detta blir bra. //Ella


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar