måndag 14 september 2015

Kreativt krafs

Våra äkta hälfter är anställda av statens färjerederi, de är skeppare på våra färjor här emellan öarna och mellan öarna och fastlandet, det innebär skifttider, och att de ibland jobbar samtidigt. 
Makarna P och K trivs dessutom väldigt gott ihop, de var de som förde oss tillsammans. På senare år har de kommit att dela intresset att sitta kamouflageklädda på stubbar i skogen, och det har hänt att kött kommit hem till frysen...detta intresse tar tid...
Ni vet plus o minuskontot - vi tar ut tiden på loppisar och roliga affärer, en toppendag är att tillsammans söka av analysera och förhoppningsvis fynda. Lotta har förmågan utöver det vanliga att se möjligheter i minsta pryl...

Lottas nya krafshörna i Klockaregården.

I fredags arbetade bägge makarna kväll, jag drog ihop en glutenfri kladdkaka, (för att skona Lotta som lider av ulcerös kolit) altanfika och sedan till blomsteraffären på kaktusjakt...
Vem har lust att diska en fredageftermiddag, inte jag och absolut inget barn...

Vi åt kvällsmat tillsammans och fick sen ett flow...blommor i olika krukor, tavlor lyktor och ljusstakar fick rotera och bli nya stilleben och krafshörnor...
Här är skåpet som jag hittade på secondhand förra lördagen
Såhär gjorde jag: 
* slipade o tvättade innan första lagret 
* ett lager mullvadsbrun väggfärg (jag har lärt mig av Lotta att väggfärg är lättast att skava av) 
*ett lager turkos och när det torkat skavde jag färgen så brunt kom igenom. 
När Lotta väl gick hem så gick ögonen i kors och kroppen värkte men hemma hos henne i Klockaregården så fixade hon klart sin tavelvägg och hörnan med dagens nya kaktus och spökblomma...
Lördagens projekt var att stå på tröskeln när Klåva SecondHand öppnade och det blev flera roliga fynd...
Fantastisk lampa, lampfot, hatt och diverse glaskrafs...
I butik Trendverket...
...fann jag en matta från madamestoltz.dk och löste in presentkort från kollegorna sedan min 40årsdag.
Några växter och kaltusar från Blomsterlandet blev det senare under dagen...

Och Lampan <3...//Ella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar