onsdag 30 mars 2016

Lampor lampor...

Efter renoveringen av vardagsrummet; hallen och trappan här i norgård har liksom luften gått ur och vi samlar ny kraft och pengar till att få den sista färgen på listerna, fålla den sista gardinfållen och bestämma oss för lampor över köksbordet...
Idag kikade jag och maken in hos Svenssons i Lammhult och fick en härlig designdos...

Vi har tidigare haft två lampor över bordet, då målade plåtvarianter från ikea men nu suger det i tarmen efter några i glas eller med schyssta lampklot...
Här följer lite inspiration över de vi fastnar för:


HOPElarge pendel från Watt&Veke 1090:-

Absolut ett fint alternativ att ha två över bordet, eventuellt med fasettslipad glödlampa i...
•••
UNIKA pendel av Anne Louise Due de Fönss från Northern Lightning  2490:-

Så ren och fin
•••
TRIBEKA LEONARD av Sören Rose syudio för Menu 3795:-
Denna fanns bara att visa i svart, är lite nyfiken på den i borstad mässing. Den kan dock bli för liten ensam o för mycket med två över bordet...
•••
BLOWN pendel av Samuel Wilkinsson för &Tradition 2995:-
En stark aspirant, den bar större än jag hade förväntat mig...
•••
Say My Name pendel- purple av Morten&Jonas för Northen Lighting 7990:-
Ser så läcker ut, men fanns tyvärr inte att se i butiken på Järntorget i Gbg
•••
STRAPATZ pendel mässing rå, liten av Sabina Grubbesson för Konsthantverk 6500:-
Så läcker, men i något hörn eller över soffbord...
•••
Men för att sluta vara lagom och blygsam så måste jag ta med denna skönhet; en pärla som inte kommer in hos oss, svågern och svägerskan har den redan i krom, så fin, fast jag hade valt i mässing;)
2097 SARFATTI ljuskrona 30 lampor av Gino Sarfatti för Flos år 1958, 13740:-

Sen hade jag inte backat för ett par tre stycken av denna coola lampa som också finns i svart, över köksbänkarna eller läshörnan i soffan...
PJ52 Taklampa Box design för Örsjö 4170:-

Ja vi får se vilken lampa eller två som kommer till vår matplats...
•••
Just idag var vi inte klara för ett lampbeslut, dock var det lätt att falla för dessa finingar...
Svenssons i Lammhult, nu återstår bara att trolla in det blåa i hemmet...;)


Kramiz Ella



6 kommentarer:

  1. Jag röstar på Hope eller Unika lampan ☺ Ha en fin dag ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sanna, jag tror det lutat åt det hållet, tack för din åsikt... om det blir Hope, tycker du vanlig glödtrådskklot eller fasettslipatt lampklot?
      Ha det bäst! // Ella

      Radera
  2. Jag röstar på Hope eller Unika lampan ☺ Ha en fin dag ❤

    SvaraRadera
  3. HOPE! I lööööve it!

    SvaraRadera
  4. Glödtrådsklot röstar jag på 😊👍💛

    SvaraRadera
  5. Glödtrådsklot röstar jag på 😊👍💛

    SvaraRadera